Hej bloggen :)

Hej jag kom just hem från jobbet som trygghets värd och undrar lite varför man alltid ska dricka så mycket sprit och vara så packad......

Är det nån tävling om vem som dör först i en snödriva eller....?

Idag har det varit en person som tagit narkotika och blev okontaktbar och en förare kontaktade TX (trafikledarna) och säger att han har en kille i ålden 18-20år som är näst intill medvetslös och ligger på golvet i min buss.
det kommer väktare och hjälper personen av och sedan måste dom vänta på Polisen som ska ta överärendet. Personen kan inte ens sitta på en stol utan att ramla omkull....

Jag har träffat över 30 ungdomar som varit i åldrana 14-20 år som varit så packade så dom inte visste vart dom var nånstans.... det är sorjligt att se så ner gångna människor i ett sånt modernt samhälle som vi har idag.


Sen är det oerhört mycket våld som sker på våra gator och torg. Det ökar mer och mer
Jag stod idag utan för en buss som lastade i en terminal och just när jag ska gå ombord och bussen ska åka kommer 5 ungdomar springande och vi väntar på dom och en kille kommer fram till mig och säger

-det är en kille där borta som har batong och hota mig med den för jag sprang in i han när jag sprang för at hinna med denna buss.

-Jaha säger jag vem då?

-Han står där borta...:(

-Okej
Han ska inte få åka med den här bussen iallafall

- jaa va bra
är faktiskt lite rädd

jag undrar varför hotar man en person med batong för han/hon råkar springa in i han/hon det är den minskliga faktorn som gör att man kan inte ha koll på allt & alla hela tiden
Varför bli så sur över en sån simpel sak....?

Hade inte jag ståt och kontrolerat alla som gick på bussen hade dom andra gått på bussen och startat ett jätte slagsmål ombord på bussen.
Men efter som jag & en kolega stod där och såg till att alla va lungna och att det står TRYGGHETSVÄRD på ryggen på oss så hade det blivit ett jätte bråk med vapen på den bussen. Och allt detta på grund av en så simpel sak.....

Att slås löser inget mer än för stunden det blir bara tråkigheter i slutet iallafall.....

Tänk först gör sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0